Mengetahui asas identiti diri, keluarga, masyarakat, budaya, kewarganegaraan dan cabaran masa depan.
Mengetahui identiti diri
EVIDENS B1D1E1 Menyatakan biodata diri
AKTIVITI PENTAKSIRAN
1. Guru bersoal jawab dengan pelajar
2. Murid menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.
CONTOH ITEM
Guru menyuruh pelajar melengkapkan petikan yang diberikan dengan butir-butir peribadi.
Kenali Saya
Nama saya ialah____________________.
Saya dilahirkan di __________________.
Saya belajar di _________________.
Ayah saya bekerja sebagai seorang __________________.
Ibu saya pula ialah seorang ____________________.
Saya bercita-cita untuk menjadi seorang _____________________.
BAND 2 PERNYATAAN STANDARD
Mengetahui asas identiti diri, keluarga, masyarakat, budaya, kewarganegaraan dan cabaran masa depan.
Mengetahui dan memahami potensi diri
EVIDENS B2D1E1 Menyenaraikan kelebihan dan kelemahan diri
AKTIVITI PENTAKSIRAN
1. Guru bersoal jawab dengan pelajar
2. Murid menjawab soalan yang dikemukakan oleh guru.
CONTOH ITEM
Guru bertanya kepada setiap orang pelajar/ semua pelajar (Mengikut kesesuaian waktu)
Nota: Sila rujuk kaunselor untuk mendapatkan inventori SWOT.

Pelajar dapat mengetahui dan memahami potensi diri, kelebihan dan kelemahan diri.
BalasPadam